Maximale winst voor maximale sociale impact, hoe doe je dat?
Ik kies weer voor een uitdagende weg met ondernemen. Eerst door 14 jaar lang diverse horecaconcepten te ontwikkelen met een verhaal, nu door als eenling in de voedselindustrie met een kooklijn om Surinaams koken voor iedereen mogelijk te maken. Hierbij is mijn cultureel kookboek een goede aanvulling door de snelle en makkelijke recepten met producten van hier, het gebruik van kruidenpasta's en de verhalen over de Surinaamse cultuur.
Ja, ik ben er trots op dat mijn Surinaamse 100% natuurlijke kooklijn in alle Jumbo's ligt en dat mijn cultureel kookboek te koop is. In het artikel dus meer over de weg hier naar toe, maar doe je zoiets?
Hoe kan je als eenling, als klein bedrijf dan winst en impact maken. Ik geloof in openheid en eerlijkheid in zaken doen. Zorg dat je missie écht is, dat je oprecht erin gelooft , dat het je richting geeft en de goede keuzes laat maken maar dat je in de eerste plaats een bedrijf neerzet met winst. Het vinden van goede partijen om dit te realiseren vind je dan vanzelf. De teleurstellingen, tegenwerkingen en onbegrip maken je sterker omdat de bedrijven met wie je samenwerkt je doelen ondersteunen en ook begrijpen dat je eerst winst moet maken, moet overleven om dan echt impact te kunnen maken...blijf dicht bij jezelf, zorg voor de juiste focus en besteed de uren in een dag aan brandjes blussen, tactische en strategische vraagstukken...succes met sociaal ondernemen... #sorghenhoop #sociaalondernemen #suriname #missie #jumbo